برگزاری چهارمین دورهمی مدیران Food talk - انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور

یکشنبه, 01 مرداد 02

برگزاری چهارمین دورهمی مدیران Food talk  - انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور


چهارمین دورهمی مدیران Food talk با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان تعدادی از  شرکت های گروه غذایی هستی به میزبانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور در روز چهارشنبه مورخ 28 تیرماه 1402برگزار گردید.

 این دورهمی با همت مرکز نوآوری و شتابدهی کاوشان ناب هستی در راستای بهره‌گیری از تجربیات و تبادل اطلاعات متخصصان انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور و همچنین با هدف ایجاد تعامل سازنده با تعدادی از شرکت های فعال در حوزه صنعت غذا به‌منظور ارتقاء سطح سلامت در صنعت تولید غذا با حضور شرکت هایی از قبیل: صنعت غذای کوروش، هستی آرین تامین، ماسترفوده، خشکبار و حبوبات کوروش، صنایع غذایی کیلوس، خوان گسترهستی ، صنایع غذایی دریاچه گهر لرستان و تعدادی از متخصصان انستیتو تحقیقات تغذیه کشور همراه با صرف یک صبحانه کاری برگزار گردید. 

طی این نشست دکتر سید امیر محمد مرتضویان رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به نقش مهم صنعت غذا در ارتقای شاخص های سلامت و اقتصاد  در کشور بر اهمیت طراحی محصولات غذایی جدید در واحد های تحقیق و توسعه بر مبنای نیاز های تغذیه ای کشور تاکید نمودند. ایشان با اشاره به ظرفیت های فراوان در سالم سازی محصولات غذایی مختلف آمادگی انستیتو را در همکاری با صنعت غذا در این زمینه اعلام نمودند. ایشان همچنین اعلام نمودند انستیتو با توجه به اینکه همکار منطقه ای WHO است می تواند این تجربیات را در سطح بین المللی منتقل کند. 

در این نشست جناب آقای مهندس برهانی مدیرعامل شرکت صنعت غذای کوروش و رئیس هیات مدیره مرکز نوآوری و شتابدهی کاوشان ناب هستی نیز حضور داشتند که ایشان ضمن معرفی فعالیت ها و محصولات تعدادی از شرکت های گروه غذایی هستی به تعدادی از پروژه های در دست بررسی شرکت صنعت غذای کوروش از جمله غنی سازی روغن خوراکی متناسب با نیاز بیماران دیابتی اشاره نمودند و آمادگی خود را برای انجام پروژه های مشترک با انستیتو تحقیقات تغذیه ای اعلام نموند. همچنین مدیران عامل و کارشناسان مدعو نیز به معرفی حوزه فعالیت و به بیان برخی از چالش ها در زمینه محصولات تولیدی شرکت هایشان پرداختند.

جناب آقای دکتر زرگران مدیر توسعه فناوری و رئیس مرکز رشد و نوآوری غذا و تغذیه ضمن معرفی انستیتو و مرکز نوآوری غذا و تغذیه به بیان چشم اندازها، رسالت ها و تجربیات همکاری انستیتو با صنعت " چالش ها و فرصت ها" پرداختند. ایشان همچنین اشاره ای نیز به برخی از مزایای همکاری با انستیتو داشتند ازجمله:

  • کمک به صدور مجوز محصولات نوآورانه
  • کوبرندینگ صنعت و دانشگاه و کمک به تجاری سازی محصولات
  • توسعه تجارت B2B
  • همکاری و ارائه مشاوره به واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های صنعتی در طراحی محصولات غذایی برمبنای نیازهای تغذیه ای کشور

در این دورهمی خانم دکتر نیکویه مدیر گروه تحقیقات تغذیه ای نیز بیاناتی درخصوص سیمای سلامت تغذیه ای کشور و فرصت های نقش آفرینی صنعت ارائه نمودند. از جمله مهم ترین مورادی که توسط ایشان ارائه شد می توان به بیان مشکلات سلامت تغذیه در رده های سنی و گروه های مختلف و برنامه های مراقبت غذا و تغذیه و ارائه توصیه های و راهکارهایی جهت تولید محصولات متناسب با نیاز این رده های سنی و گروه های خاص اشاره نمود. در ادامه نیز ایشان به بیان یکی از تجربیات موفق همکاری انستیتو با شرکت صنعت غذای کوروش در تولید روغن  غنی شده با ویتامین D پرداختند.

در ادامه نیز آقای دکتر مرتضویان با بیان اینکه انستیتو به عنوان بازوی اصلی تحقیقات تغذیه ای کشور می باشد  و ارتباط نزدیکی با سازمان غذا و دارو دارد، توضیحاتی درخصوص اخذ استانداردهای غذایی ارائه دادند و با بیان نقش و همکاری انستیتو در تولید محصولات سالم، آمادگی تیم های تخصصی انستیتو جهت طراحی فرمولاسیون و ارائه محصولات و ایده های نوآورانه در مواردی از قبیل تولید روغن های خوراکی خاص، دمنوش ها، نوشیدنی مالت، پاستیل و تولید ساشه های مکمل پیتزا، اسنک و ... به شرکت های گروه غذایی هستی را اعلام داشتند.  همچنین مقرر گردید جلساتی با شرکت های حاضر در این دورهمی به منظور ارائه ایده ها و محصولات نوآورانه برگزار شود و حسن ختام این برنامه نیز بازید از Pilot plant انستیتو تحقیقات تغذیه ای و امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی این مجموعه بود.



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مرکز شتابدهی هستی می‌باشد.


طراحی شده توسط تیم نرم افزاری وب ایران